Zoals sommige van jullie al weten is er bij onze Pucks HD geconstateerd. Nu lopen we ruim twee uur per dag om spieren op te bouwen en tegen de pijn heeft zij Metacam. Nu hoor ik goede berichten over Sacha's blend een voedingssupplement. Wie o wie heeft hier ervaring mee. Groetjes, Ariette
Ja klopt, we zoeken eigenlijk een alternatief voor de Metacam, op de Metacam gaat het ontzettend goed met Pucks, maar het schijnt dat op lange termijn schadelijke gevolgen op kunnen treden. Groetjes, Ariette
Ja elke medicatie kan op den duur problemen geven,hoeft ook niet zo te zijn. En wat nodig is, is nodig. Als Puck het goed doet op de Metacam zou ik het persoonlijk zo laten,hoe oud is ze?? Heb zelf enige ervaring met Glucosamine en Chondroitine bij honden en vond het werkelijk niks helpen. Wil je het toch proberen dan zal de Metacam er af moeten om een optimaal beeld te krijgen van de Glucosamine. En ik weet niet of Puck dat wel zo prettig gaat vinden want de pijnklachten gaan dan weer toe nemen. Kathy
_________________ Groetjes Mirjam Aika, Bas, Indy, Yennah en Tess
Nou ik heb een heel andere ervaring met Sacha's Blend. Onze vorige hond, Tusha, had behoorlijk last van artrose en kreeg ook Metacam. Jarenlang en dat resulteerde in een chronische maagontsteking. In die tijd wisselden wij van dierenarts en kreeg zij voor de rest van haar leven Rimadyl. Rimadyl zou wat zachter zijn voor de maag dan Metacam. Daarnaast hebben wij haar ook jarenlang Sacha's Blend gegeven. De eerste ervaring daarmee was spectaculair. Tusha was zover dat ze haar achterpoten niet goed meer kon buigen. Als ze ging zitten stak ze haar poten gestrekt naar voren. Binnen 2 weken kon ze die weer gewoon buigen en kon ze dus weer normaal zitten! Sacha's Blend bevat echter geen pijnstiller en wij zijn dus doorgegaan met Metacam en later Rimadyl. Mijns inziens moet het feit dat ze weer meer beweging in haar gewrichten kreeg hebben geholpen tegen de pijn. Ik heb geen idee in hoeverre dit allemaal werkt bij HD. Ik zou in elk geval overgaan van Metacam op Rimadyl. (Daarvan hebben ze ook "smakelijke" tabletten, die je als een koekje kunt geven, maar die zijn natuurlijk een stuk duurder en ik weet niet hoe rijk je bent! )
Als Puck nog zo jong is en dus echt heel lang aan de Metacam moet, zou ik zeker Sasha's Blend proberen. Er bestaat een compleet forum over Sasha's Blend: http://www.sashasblend.nl/discussie/index.php
Er wordt daar gemeld dat het in 85% van de gevallen pijnstilling overbodig maakt. De exacte samenstelling staat er ook vermeld, maar daar haal ik niks pijnstillends uit. Verminderde pijn zou dan moeten komen door de grotere soepelheid van de gewrichten. Ik zou daar maar eens gaan grasduinen. Succes!
We zouden het dan wel in kombie met de metacam gaan geven, ze mag beslist geen pijn hebben dat is voor ons het allerbelangrijkste. Dus we halen haar zeker niet van de Metacam af, het gaat bij ons enkel om het feit of dit een aanvulling is om de kapsels minder te belasten en de spieren soepeler te krijgen.
Weet iemand misschien ook een internetadres waar de metacam goedkoper te verkrijgen is? Betaal nu 33.00 voor 32ml. Doe hier nog geen twee weekjes mee. Dusse alle tips zijn welkom
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen