De site voor alle herplaats- en asielbouviers supporters

Bouviersupporters.nl  
Het is zo 05 sep 2010, 08:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ko, het vervolg
BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2010, 10:04 
Beheerder

Zo, Ko is nu alweer twee weken bij ons. Wat gaat de tijd toch snel. Schreef ik de vorige keer nog dat Ko zich netjes op zijn plaats liet zetten, ondertussen kan ik melden dat de vent in alle rust en met veel zelfvertrouwen hier de hele roedel naar zijn poot heeft gezet 8-) .

Tys en Syb zijn dol op hem. Ko speelt lekker met ze mee. Op geheel eigen wijze en tempo trouwens, want met zijn oude artrose lijf gaat het niet echt enorm soepel. Maar: hij doet mee en beleeft er reuze veel plezier aan. Dat hij daarna erg veel moeite heeft met opstaan en lopen, deert hem niet. Ko heeft es even bekeken hoe het werkte met het apporteren van de ballen, besloten dat hij dat ook wil en nu holt Ko net zo graag achter de bal aan als Tys en Syb en verdomd, apporteert hem ook. Omdat hij natuurlijk bij lange na niet zo snel is als de jonkies gooi ik eerst de bal voor Tys en Syb, dan klungelt Ko er ook achteraan en gooi ik zijn eigen bal. Hij vindt het prachtig als hij een bal kan vangen en terugbrengen.

Jip ziet hem geloof ik echt als een grote beschermer en laat Ko ook graag in zijn nabijheid toe. Hij laat zich zelfs besnuffelen door Ko. Als Jip het zat is, gromt hij een keer en dan draait Ko zich om en gaat verder met zijn eigen ding, geen enkel probleem.

Met de komst van Ko keert ook de oude ondeugende Tys weer terug ... hij heeft de verantwoordelijkheid geheel vrijwillig en zonder problemen overgedragen en kan weer ouwerwets keten. Ik heb sommige dingen best gemist en geniet er weer vreselijk van, andere dingen moet ik weer even mee aan het werk. Zoals het jagen .... Ko past op de roedel en Tys peert 'm. Tja.

Ko heeft overigens nog wel even wat dingen duidelijk gemaakt met Andor. Die laatste meende oprecht dat mijn roedel toch wel een beetje zijn roedel was en was aardig dominant richting Ko. Die was dat op enig moment zat en heeft een flinke robber gevochten met Andor, die uiteindelijk toch echt wel op zijn rug lag. Toen was het gevecht ook direct over. Sjaak meldde afgelopen week dat Andor sinds dat 'standje' van Ko wel veranderd was qua gedrag. Sjaak kan nu de haren bij zijn kop weg knippen .... hij laat nu veel meer toe. Heel apart.

Ko mag ook graag zwemmen. Geweldig als de bal het water in gaat en hij er achter aan kan. Als hij probeert de bal te pakken, verdwijnt die onder water. Terwijl de bal 1 seconde later en 2 centimeter verderop weer bovenkomt, staat Ko nog met zijn grote kop tot aan de nek onder water om te zien waar de bal is gebleven. En dat kan hij best lang volhouden. Prachtig gezicht.

Ko heeft zijn plekje hier wel gevonden en de hondjes en ik zijn erg blij met hem. Hij is de rustige rots in de branding, die Bo ook was. Als het om hondenzaken ging. Ko is veel zelfverzekerder en overtuigd van zichzelf en vooral voor Tys en Jip is dat geloof ik wel erg prettig. Ko heeft overigens wel een behoorlijke beschermingsdrift tov zijn roedel, dus daar moet ik wel alert op zijn. Ik hoef met hem in mijn buurt in de afgelegen gebieden echt niet bang te zijn dat mij iets overkomt. Echt niet.
Overigens wordt de visite nog steeds hartelijk verwelkomd en geknuffeld en gedaan. Wat dat betreft is hij net zo waaks als Bo ... NOT.

En dan nog iets aparts .... ik kijk soms naar Ko, hoe hij ligt, loopt, slaapt, doet, met de hondjes omgaat ... en verdomd als het niet waar is, hij lijkt sprekend op Bo. Ik stond laatst zijn eten klaar te maken en opeens viel me op dat ik dezelfde dingen klaarmaak als voor Bo. Olie erin, omdat zijn huid dezelfde problematiek heeft als die van Bo indertijd. Carporal en de voedingssupplementen van de HEMA met die onuitspreekbare namen, voor zijn artrose. Hij heeft dezelfde pretlichtjes in de ogen. Hij heeft hetzelfde grote, lompe lijf, dezelfde kop, dezelfde uitdrukking. Ook Ko staat aan mijn zij als ik het eten klaarmaak, met zijn grote kop tegen mijn been ... Ze zijn van dezelfde leeftijdscategorie .... Bo kwam uit Stadskanaal, Ko uit Winschoten, een paar kilometer verderop ....

Ik belde gisteren wiesneus Jantina en zei: 'schiet mij maar lek, maar volgens mij is Ko familie van Bo ...', waarop wiesneus Jantina zei: 'dat had ik ook al gezien, de gelijkenis ....'. Zou het dan toch zo zijn? Het is me echt serieus oprecht waar nooit opgevallen (ook vanwege andere drukke activiteiten) tot afgelopen week ... en dan die naam, Ko ... alleen omdat het asiel hem Zarko had genoemd en ik van korte namen houd, en toch niet geheel af wilde wijken van de naam die het asiel hem had gegeven. Tssssss .....

Profiel Stuur privébericht  

Berichttitel: Re: Ko, het vervolg
BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2010, 14:06 

Ha heerlijk, Ylona, dat hij zo lekker in de roedel past. Hoop dat het goed blijft gaan, maar dat zal wel. Grappig die overeenkomsten. Alleen moet ie wel iets langer bij je blijven!

BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2010, 16:44 

Woonplaats: Westerlee...Groom van Branca..Brandy...Sita...Cayuse & Dyani :)
SUPER...

Those who know don't speak....and those who speak don't know

BerichtGeplaatst: zo 20 jun 2010, 20:48 

Hoi Ilona
Wat ben ik blij dat het zo goed gaat met Ko. Hij is echt zo leuk en lief heerlijk dat hij bij jou
kon blijven. Ik was inderdaad heel erg verliefd. Hij heeft het gelukkig goed bij jou en heeft
zijn plekje in de roedel. Ik moet nog heel vaak aan hem denken.
Geef Ko een hele dikke knuffel van mij en ik ga hem natuurlijk hier op het forum in de gaten houden.

BerichtGeplaatst: ma 21 jun 2010, 10:15 
Beheerder

Ha Corry, je mag van mij verliefd op hem blijven hoor. Je zult vast nog wel eens in de gelegenheid zijn om nog even flink met de vent te knuffelen en dat juich ik van harte toe. Zo'n band ... wauw!!!

Ko doet het idd prima en ik geniet volop van hem .... ;)

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 13:30 

fijn te horen dat hij het zo super doet bij jou en je andere honden!

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 17:22 

Ylona schreef:
Ha Corry, je mag van mij verliefd op hem blijven hoor. Je zult vast nog wel eens in de gelegenheid zijn om nog even flink met de vent te knuffelen en dat juich ik van harte toe. Zo'n band ... wauw!!!

Ko doet het idd prima en ik geniet volop van hem .... ;)

Dus als ik het goed begrijp heb je in september geen omkijken naar Ko ,want dan zit Corry de hele dag die knul van je te knuffelen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010, 18:42 
Beheerder

en kootje laat zich heel graag knuffelen :D

BerichtGeplaatst: vr 25 jun 2010, 10:23 
Beheerder

Precies, ik heb de hele dag de agenda van Ko gereserveerd voor Corry. Heb ik geen omkijken naar! En Ko laat het zich inderdaad heel graag welgevallen.

Was gister even naar de DA met Ko. Normaalgesproken worden nieuwelingen flink op hun plek gezet door de thuisblijvers als ze het lef hebben gehad alleen met vrouwtje de hort op te gaan. Ko werd bij thuiskomst compleet gesandwiched door Syb en Tys en helemaal afgelebberd. Toen zij klaar waren kon Jip (die is nu eenmaal wat kleiner en als ie niet oppast, sjouwt iedereen er overheen) hem nog even hartelijk begroeten.

Ko is helemaal ingeburgerd, dat is zeker.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]